سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فولاد آلیاژی

فولاد های آلیاژی در سال 99 با افزایش قیمت شدید و نوسان زیاد رو به رو شد. عدم ورود فولاد های ساخت کشور های دیگر از جمله اوکراین و آلمان موجب کمبود محصولات آلیاژی شد. از این رو فولاد های ساخت کشور های چین در ایران افزایش یافت. متاسفانه کارخانه های تولید فولاد در ایران توان تولید برخی محصولات را ندارند و این فولاد ها به سختی در بازار یافت شدند. قیمت فولاد در ایران به علل مختلفی بستگی دارد که یکی از مهترین عوامل آن قیمت ارز است. سایز مقاطع فولادی نیز بر قیمت هر فولاد تاثیر دارند. فولاد هایی با قطر و ضخامت ریز و بسیار بزرگ تولیدی سخت و گران دارند که موجب افزایش قیمت در این ابعاد میشود. کشور های تولید کننده فولاد هم بر قیمت فولاد تاثیر گذارندف کشور هایی نظیر اوکراین و آلمان فولاد هایی با کیفیت تولید میکنند.

فولاد ها با توجه به میزان آلیاژ استفاده شده در آن ها قیمت گذاری میشوند. برای مثال فولاد هایی نظیر St37 و ck45 از فولاد های کم آلیاژ و ارزان هستند. این فولاد ها به دلیل وجود آلیاژ کم نزدیکترین فولاد ها به آهن هستند. در بین فولادکاران فولاد St37 را آهن مینامند. فولاد St37 و Ck45 در دو مقطع گرد و ورق در مجموعه تجارت آلیاژ موجود است. 

یکی از افزایش ها مربوط به قیمت فولاد گرمکار بوده است که قیمت ارز و کمبود فولاد خارجی در بازار از عوامل افزایش آن است. این فولاد ها در ایران با توجه به کاربردی که دارند بسیار مورد استقبال قرار میگیرند. فولاد های گرمکار در قالب سازی و مواردی که دمای کار بالای 600 درجه باشند مورد استفاده قرار میگیرند. شاخص ترین فولاد در این دسته فولاد 1.2344 است که از پرکاردبرد ترین فولاد هاست.